Home Visage logo
Zadzwoń do nas: 600 013 368

Najczęściej zadawane pytania

1. Jak urządzić nieruchomość, by sprzedać ją w krótkim czasie?

Kupujący zawsze szuka jasnych, czystych, przestronnych domów. Wielu kupujących ma trudności wyobrażając siebie i swoje rzeczy w domu, w którym panuje bałagan i przestarzały wystrój. Lifting może sprawić, że małe zmiany  będą miały ogromny wpływ na wartość Twojego mieszkania. Musisz więc dokonać obiektywnej oceny wnętrz.  Najpierw ocena czystości i kolorystyki ścian. Jeśli ściany są brudne a kolorystyka zbyt krzykliwa lub charakterystyczna, może to odstraszać klientów. Drugi krok to gruntowne porządki: pozbycie się niektórych mebli, gadżetów, które przez lata kolekcjonowaliśmy, a które przytłaczają półki i ściany, naprawa od lat zepsutego włącznika lub klamki. Po „odgraceniu” domu należy przearanżować przestrzeń tak aby pokazać, że nawet na małej powierzchni, każda funkcja jest zachowana (spanie, biuro, pokój dla dzieci, jadalnia itp.) i zostaje jeszcze trochę miejsca, aby wpuścić do wnętrza dodatkowych kilka osób. Z doświadczenia wiemy, że ww. działania są możliwe i potrzebne w każdym domu. Ostatnim etapem jest dekoracja nieruchomości, która powinna nadać wnętrzom spójny koloryt i uniwersalny styl. Takie zmiany będą miały ogromny wpływ na sposób postrzegania Twojego domu przez potencjalnych nabywców. Efektem tych działań ma być neutralny w stylu (lecz z charakterem), przytulny, czysty, efektowny  dom, który nie jest już naszym domem ale towarem do sprzedaży i musi odwołać się do szerokiego grona potencjalnych nabywców.
Trzeba jednak pamiętać o ważnej rzeczy – do kogo kierujemy naszą ofertę sprzedaży, kto będzie potencjalnym kupcem. Inaczej będzie wyglądał wizaż małej kawalerki dla młodego singla, inaczej dla osoby starszej, a jeszcze inaczej dla rodziny z dziećmi.

2. Ile kosztuje home staging?

Koszt konsultacji to ok. 300 zł. Łączny koszt usługi w zależności od ilości prac i czasu trwania wizażu może kształtować się w wysokości ok. 0,5% wartości sprzedawanej nieruchomości jeśli nieruchomość jest w dobrym stanie, a 1-2% jeśli wymaga większych nakładów pracy. Staramy się wykorzystywać zastane w domu sprzęty i dekoracje, a przy nieruchomościach pustych wypożyczać w sprzęty i w ten sposób obniżamy jeszcze koszty usługi. Jeśli uznamy, że koszty przerosną zyski, powiemy o tym uczciwie.

Bilans zysków i kosztów poniesionych na home staging wypada zdecydowanie na korzyść zysków, ponieważ domy po wizażu wyróżniają się spośród innych ofert,  a  inwestycja w home staging jest zawsze mniejsza, niż pierwsza obniżka ceny nieruchomości.

3. Jak długo trwa przygotowanie domu do sprzedaży?

To zależy od tego, co należy zrobić, aby dom wyglądał najlepiej. Niektóre nieruchomości remontowane w ciągu ostatniego roku  można przygotować w 1-2 dni. Wówczas dokonujemy najczęściej porządków, zmiany ustawienia mebli, usunięcia zbędnych sprzętów, zakupu  dodatków. Inne domy wymagają kilku dni pracy. Jeśli przy suficie w pokojach mamy ciemne kąty, to z pewnością należy je pomalować. Często sprzęty, drzwi, klamki, krany, etc. wymagają naprawy. Musimy podjąć się tych działań ponieważ żadna, nawet najbardziej efektowna dekoracja nie zmieni wrażenia zaniedbania nieruchomości. Zdarzają się nieruchomości,  w których nikt od lat nie mieszkał  – w tych przypadkach  remont może potrwać 2 tygodnie. Zawsze wynikiem końcowym będzie piękne wnętrze, które sprawi, że dom będzie konkurencyjny na rynku nieruchomości.

4. Jak przebiega proces wizażu domu?

Proces rozpoczynamy od konsultacji, która zapewni obiektywne spojrzenie na nieruchomość. Spotykamy się w nieruchomości i oglądamy pomieszczenia. Do dwóch dni trwa przygotowanie przez nas raportu zmian (szczegółowe propozycje zmian, napraw, które konieczne muszą być wykonane) wraz z wyceną. Następnie omawiamy z Tobą naszą propozycję, harmonogram prac, budżet i razem ustalamy priorytety. Gdy strategia jest uzgodniona, zaczynamy zmieniać Twój dom. Wykonujemy prace takie jak naprawy ścian, malowanie, drobne naprawy w domu. Podejmujemy decyzję, które meble  i akcesoria  można wykorzystać, których należy się pozbyć, a co należy kupić. Robimy niezbędne zakupy, zmieniamy aranżację  i w ciągu kilku dni, Twój dom jest gotowy, aby zaistnieć na rynku nieruchomości.

5. Jaka jest skuteczność home stagingu?

Wizaż nieruchomości pomoże Ci sprzedać Twój dom szybciej i otrzymać za niego więcej pieniędzy. Rosnąca popularność usługi w Polsce i zadowolenie klientów najlepiej świadczą o skuteczności tej strategii. Na rynku polskim, w związku z tym, iż serwis home stagingu świadczony jest od niedawna nie spotkaliśmy się jeszcze z wiarygodnymi statystykami. Jednak w kolebce home stagingu USA ,statystyki są następujące:
– wartość domu po home stagingu w porównaniu z domem bez wizażu wzrasta średnio o minimum 10%,
– sprzedaż domu jest o 50 % szybsza niż nieruchomości bez wizażu,
– 63% nabywców jest skłonnych zapłacić więcej pieniędzy za dom, który jest gotowy do zamieszkania,
– inwestycja w home staging zwraca  się w 270 %.

6. Czy możemy się nie zgodzić na zaproponowane przez Was zmiany?

Oczywiście, zawsze dyskutujemy nasze propozycje i nie zrobimy nic na co się Państwo nie zgadzacie. Jednak widzimy obiektywnie mankamenty domu, a po to nas Państwo zatrudniają, aby uzyskać pozytywny efekt. Nie jesteśmy od osądów, znamy się na tym co robimy – chcemy być konstruktywni i szukamy najprostszych i najtańszych rozwiązań. Większość naszych klientów, gdy widzi przekształcenie ich domu, uświadamia sobie dlaczego wizaż był im potrzebny w sprzedaży.

7. Czy mogę oczekiwać zwrotu z mojej inwestycji w home staging?

Twój dom jest Twoją wielką inwestycją więc musisz być pewny, że jest w najlepszym stanie przed wprowadzeniem go na rynek. Naszym celem jest sprawić, żeby twój dom sprzedał się szybko, a nie tkwił na rynku długi czas. Koszt wizażu domu jest zawsze niższy niż  pierwsza obniżka ceny. Zwiększając konkurencyjność Twojej nieruchomości nie musisz obniżać ceny, masz w ręku argumenty o wyższości Twojej nieruchomości nad innymi na rynku: gotowa do zamieszkania, czysta, uporządkowana, przestronna, ciepła, przytulna, zapadająca w pamięć.

Wyobraź sobie, że twoje mieszkanie chcesz sprzedać za 300 tys zł. Nie sprzedając go pół roku obniżasz cenę o 5% co daje 15 tys. Jeśli tylko 10-20% tej kwoty przeznaczysz na wizaż nieruchomości  to sprzedaż ją szybciej, bez frustracji, że trwa to tak długo i bez ponoszenia innych kosztów związanych z utrzymaniem nieruchomości.

Oblicz ile możesz zaoszczędzić dzięki naszej usłudze  http://homevisage.pl/kalkulator/. Dlatego na pewno warto 🙂

8. Czy nie jest za późno na home staging jeśli mój dom jest już na rynku i się nie sprzedaje?

Nawet w takich przypadkach nie jest za późno.  Trudno! Straceni klienci, którzy byli i nie kupili. Pomożemy jednak ustalić strategię, aby twój dom sprzedał się szybko: zmiana wyglądu i intensywna akcja reklamowa w internecie przyciągnie kolejnych klientów.

9. Czy powinny być wystawiane na sprzedaż puste domy?

Nie, ponieważ kupującemu trudno jest uzyskać poczucie przestrzeni w domu bez mebli. Kiedy wnętrza się puste na pierwszym planie są negatywne aspekty nieruchomości, takie jak pokoje w nieregularnych kształtach, nieodpowiednim  rozmiarze, niedoświetlone lub wręcz przeciwnie za bardzo nasłonecznione. Ponadto, w pustych przestrzeniach bardziej odczuwamy zimno i nieprzyjazną atmosferę. Za pomocą niewielkiego wizażu  możemy pokazać funkcjonalność przestrzeni, stworzyć przyjemny, ciepły klimat, w którym kupujący będzie mógł uruchomić wyobraźnię i zobaczyć siebie w tym wnętrzu.

Jeśli mimo ww. argumentów nie chcemy angażować środków na umeblowanie domu, zróbmy chociaż wizualizację pomieszczeń. Pomoże to kupującemu wyobrazić sobie funkcjonalność domu.

10. Czy home staging daje gwarancję sprzedaży nieruchomości?

Nie możemy zagwarantować, że Twój dom sprzeda się w ciągu określonego czasu, ale poradzimy, co należy zrobić, aby przekształcić Twój dom w możliwie najlepszy produkt na sprzedaż.

W wielu przypadkach, naszym klientom podoba się to, co zrobiliśmy w ich „starym” domu tak bardzo, że zatrudniają nas do dekorowania ich nowy domów :).

11. Jaka jest różnica między dekorowaniem a home stagingiem?

Wizaż nie jest dekoracją wnętrz. Dekorowanie personalizuje wnętrze, oddaje charakter właściciela, który ma duży wpływ na kolorystykę, styl. Natomiast zadaniem wizażysty wnętrz do sprzedaży jest zneutralizowanie domu, aby np. krzykliwymi kolorami czy kontrowersyjnym charakterem  nie zniechęcić klienta. Należy przygotować go do potrzeb nieznanego, szerokiego grona odbiorców. Dlatego ważne jest, aby zatrudnić kogoś specjalnie przeszkolonego do przygotowania domu na sprzedaż. Kogoś, kto odpowiednio wykorzysta istniejące elementy w domu i własną kreatywności, aby zmaksymalizować szansę na sprzedaż.
12. Czy będę musiał kupić nowe meble i akcesoria?

Home stager w swojej pracy wykorzystuje głównie to, co już jest w domu. Przestawiamy meble, pakujemy niepotrzebne przedmioty osobiste i wykorzystujemy szereg innych zabiegów, aby stworzyć dom spójny, w którym wyeksponowane jest to co piękne. Tworzymy dom, w którym potencjalny klient bez trudu będzie mógł wyobrazić sobie siebie i swoją rodzinę. W przeciwieństwie do projektowania wnętrz, home stager nie zaproponuje zakupu nowych, drogich mebli, ekskluzywnych dodatków. Jest mnóstwo niedrogich przedmiotów i  jest wiele sposobów aby w sposób minimalistyczny jeśli chodzi o koszty  uatrakcyjnić wnętrze. Jeśli to konieczne, wypożyczymy część akcesoriów z własnego magazynu lub wypożyczymy od firm z nami współpracujących.

13. Czy muszę zaangażować się w proces home stagingu?

Nie, nie musisz być zaangażowany w proces wizażu, choć na pewno zapraszamy do obserwacji lub aktywnego uczestnictwa w procesie twórczym. Jeśli nie możesz lub nie chcesz być zaangażowany nie jest to problem. Konieczne jest jednak, żebyśmy mieli możliwość konsultacji choćby telefonicznej. Nie chcemy robić niczego bez wcześniejszej akceptacji z Twojej strony.

14. Czy mogę samodzielnie wykonać home staging?

Jeśli jesteś „złotą rączką” prace związane z przywrócenie wnętrzom świeżości możesz wykonać samodzielnie. Jednak warto skonsultować się z profesjonalistą, żeby dowiedzieć się co oprócz tego należy zrobić, żeby Twoje mieszkanie było atrakcyjne na rynku nieruchomości. Koszt konsultacji jest niewielki, a zyskujesz raport i kosztorys dotyczący działań, które należy wykonać przed wystawieniem domu na sprzedaż. Najczęściej właściciel nie patrzy obiektywnie na swoje mieszkanie, dlatego obiektywne spojrzenie osoby postronnej bywa nieocenione.

15. Jak home staging może pomóc w wynajmie nieruchomości?

Są dwa typy mieszkań do wynajęcia. Pierwszy to mieszkania puste i tu obowiązują takie same zasady jak przy sprzedaży nieruchomości nieumeblowanych (patrz pyt.9). Jeśli nie chcemy inwestować w sprzęty lub chcemy aby wynajmujący posiadali swoje umeblowanie,  możemy zrobić wizaż tylko do sesji zdjęciowej. Wynajmujący  podejmują decyzję, czy zobaczyć oferowane do wynajmu mieszkanie, na podstawie zdjęć. Jeśli więc zrobimy profesjonalną sesję zdjęciową przytulnie, choć nawet minimalistycznie urządzonego wnętrza, przekonamy do obejrzenia naszej oferty większą ilość osób.

Nieruchomości umeblowane natomiast, najczęściej wyglądają bardzo skromnie a meble to przeważnie sprzęty, na których nam zbywało w naszym mieszkaniu. Umiejętne dodanie, do obecnych w mieszkaniu rzeczy,  kilku elementów dekoracyjnych, efektownych szczegółów na ścianach, zrobienie ładnego wystroju okien, położenie na jednej ścianie efektownej tapety, sprawi, że uzyskamy świetny efekt przytulnego, klimatycznego wnętrza.

Czy opłaca mi się robić wizaż mieszkania do wynajmu? Tak, ponieważ inwestycja zwróci się już w pierwszym miesiącu wynajmu.

16. Nie znalazłeś odpowiedzi na Twoje pytanie?

Zadaj pytanie teraz a odpowiemy w ciągu 24h.